رشد و توسعه پایدار هر سازمان مرهون ارزیابی، تحلیل و اقدامات مرتبط با عملکرد میباشد. مدیریت عملكرد در موسسات آموزش عالی به عملكرد اعضای هیات علمی، دانشجویان، دانش آموختگان و عوامل اثر گذار بر كیفیت آنها توجه دارد و مولفههای كیفی را به نحو مطلوبی ارزیابی نموده و از نتایج آن جهت برنامهریزی برای بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت استفاده می نماید. بر اين اساس موسسات آموزش عالی در دنیا با بهكارگيری روشهای ارزيابی، به طور مستمر به بهبود كيفيت خود پرداخته و از ارزيابی درونی به عنوان رويكردی زيربنايی جهت بهبود، تضمين و اعتبارسنجی كيفيت استفاده كردهاند. ارزیابی درونی به عنوان پایهای برای ارتقا کیفیت در آموزش عالی، فرایندی است که باید در درون نظام ارزشی یکایک اعضا هیأتعلمی شکل گرفته و در برنامهریزیهای گروههای آموزشی، سپس دانشکدهها و دانشگاه متجلی شود. به عبارت دیگر، گروههای آموزشی برای برنامهریزی گروه، نیازمند به انجام ارزیابی درونی میباشند. راهنمای انجام ارزیابی درونی گروههای آموزشی دانشگاه تربیت مدرس |