متن کامل خبر


 
کارگاه آشنایی با ضوابط و مقررات دانشگاهی در حوزه پژوهشی برگزار شد

خلاصه خبر: چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه های آشنایی با ضوابط و مقررات دانشگاهی اعضای هیأت علمی ، 25 دی ماه با حضور دکتر فتح الهی معاون پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

دکتر فتح الهی در ابتدای این نشست به ضابطه مند بودن هر فعالیت آکادمیک در دانشگاه تأکید کرد و گفت: سبک زندگی علمی در محیط دانشگاهی به گونه ای است که باید عمر ما را مؤثر مدیریت کند و در این راستا تابع یکسری مقررات و هنجارهاست.
وی افزود: این کارگاه نیز در ادامه برگزاری مجموعه ای از جلسات که بنا بر برنامه وزارت علوم و توسط معاونت آموزشی ترتیب داده شده است، برای آشنایی با ضوابط و مقررات پژوهشی و امکاناتی که در این حوزه وجود دارد تشکیل گردید.
در ادامه دکتر جعفریان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاه های دانشگاه ضمن معرفی مدیریت های زیرمجموعه معاونت پژوهشی برخی ضوابط و مقررات پژوهشی شامل؛ شرایط شرکت در مجامع داخلی و خارجی، شرایط فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی، شرایط دوره های کوتاه مدت اعضای هیأت علمی، شرایط انتخاب پایان نامه/رساله برتر در هفته پژوهش، انتخاب پژوهشگران برتر در دانشگاه، قطب های علمی، چاپ مقالات در نشریات ملی و بین المللی، تسهیلات تشویقی و گرنت مقالات، هزینه چاپ نشریات، تسهیلات برای اعضای هیأـ علمی تازه استخدام، اختراعات داخلی و خارجی، امتیاز تشویقی ثبت اختراع، فرایند خرید تجهیزات آزمایشگاهی، تعمیرات و تجهیزات ایمنی، معرفی ساختار کمیته ایمنی دانشکده ها، معیار صدور گواهی تجهیز آزمایشگاه، آئین نامه تخلفات پژوهشی با 57 مصداق، فرایند ارسال و بررسی و تأیید آثار تألیفی، فرایند ارسال و بررسی و تأیید آثار ترجمه ای، دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی علمی از راه دور، اشتراک پایگاه های اطلاعاتی علمی، دسترسی به متن پایان نامه/رساله ها، معرفی سامانه یکپارچه جستجوی پیشرفته، بحث ارتقاء تراز دانشگاه و فعالیت هسته های پژوهشی را تشریح کرد.
کارگاه آشنایی با ضوابط و مقررات پژوهشی با پاسخگویی به سؤالات حاضرین توسط دکتر فتح الهی و دکتر جعفریان به کار خود پایان داد.


26 دی 1396 / تعداد نمایش : 2739